t a p e t e r


i lördags läste jag med stor iver ÖT:s bygga och bo bilagan.....vilket förståss förde med sej ett tapet-ha-begär. samma kväll var jag in en sväng till Camillas/ CaisaK (hon med den snyggaste inredningen ever), och då var det ett faktum. jag bara måste ha tapeter bakom soffan i vårt vardagsrum......
imorse styrde jag med stor iver, uppstädad i skjorta och högklackat och med barn som hade matchande skor och rena runt munnen, till hartman järn. där hade jag förhoppning om att så snart jag stiger över tröskeln där så ramlar en snygg svartvit rulle framför mina fötter som passar perfekt!!....nåja, riktigt så blev det inte, i lagret hade de endast glittriga medaljonger, beigefärgade eller barn tapeter, inget för mitt vardagsrum...hastigt blev skjortan småsvettig och barnen rastlösa och i de hundra tapetböckerna orkade jag inte ens börja bläddra (jag är tyvärr INTE en sån person som orkar vänta 3-5 veckor på leverans - allt ska ske helst igår!)
nåja, vår stadsfärd fortsatte till mattsons där en svindyr cykel åt mamma inhandlades efter 2 min betänketid. snabba och dyra affärer kan man  göra då man avslutar med frasen:
- jag reserverar denna cykel,min man betalar den när han hämtar den!
färden till prisma, där man liksom alla andra ska köpa hem en massa äckliga fabrikskokade munkar till vappen, går via KatarinaMaria (eftersom jag inte ännu kunnat släppa tanken om tapeter som ramlar ner framför mej).....jag sprang snabbt in med bilen brummande utanför (kollade till höger och vänster så inga lapplispr syntes till) och frågade om hon har ngr svartvita tapeter.....katarina hade dessa två rullar som sluppit över då hon själv tapetserat i ett rum....så dessa fick jag köpa för en struntsumma *glad*

ps...som tradition så far jag alltid via syrrans och visar vad jag köpt om det är någon större sak...bara för att höra hennes åsikt. hon tyckte tapeten var ful! MEN sen ville hon ha den i sitt sovrum (man kan tydligen ändra åsikt relativt snabbt)......jag skulle få hennes favoritbyxor i utbyte - som jag i misstag råkade prova och efter det så har jag som mål att hitta exakt likadana (omöjligt).....
var tapeten hamnar återstår att se, nu just hänger den på klockan.
- DÄR kan vi inte ha den, tyckte ivar, då ser vi ju inte vad klockan är!!

1 kommentar:

Berta sa...

jag hade förväntat mej en STORMÖNSTRAD tapet men de här var ju lagom mild.

Jag tycker du Ska tejpa opp tapeten med silvertejp, sen då du tröttnar på den så ger du den åt Annika i utbyte mot byxorna. Vid det laget är hon också trött på sina byxor och de har bara blivit mjukare och skönare av att hon använt dem. Mysteriet löst! Nåt mer du vill ha mina råd om?

Tycker annars att du kan fråga mycket av Ivar han är så klok! Gullig kommentar av honom:-)