g u c c i

det är dyrt att resa....svindyrt!! men det vet ju alla, annars skulle man nog resa till södern stup i kvarten (om så bara för att slippa se snöflingor dala ner när man istället vill ha vår med fågelkvitter och solstrålar). när jag gick mellan affärerna i puerto rico så fick jag sätta bromsen på och intala mej själv om att jag inte behöver köpa nåt åt mej själv i detta skede.....pengar trillar ändå mellan fingrarna i snabb takt när man är utomlands. och jag kände mej nöjd efter shoppingrundan när det ända jag hade i kassen var ett par shorts och två huvudskarfar........när jag sen mötte gubben och skulle skryta över mina billiga inköp så tappade jag hakan när han stolt visade upp den dyra gucciparfymen som han köpt.....åt mej!


ps. nu doftar jag som en rik medelålders dam......om jag gillar det? njaee......hade nog kanske satsat (OM det nu skulle satsas på mej) våra gemensamma respengar i den gula tröjan jag provade, eller den havsblåa bikinin...eller den svarta klänningen med stora knappar framtill........vilket kvinnodilemma!.....gubben, ja - han tycker jag doftar gott, håller han på att bli....en gubbe!?

Inga kommentarer: